معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در گفتگو با برنامه «كتاب فرهنگ» رادیو فرهنگ در حاشیه نمایشگاه بینالمللی كتاب تهران، بر اهمیت تولید منابع علمی و دانشی بومی در حوزه بازیهای رایانهای تاكید كرد و با اشاره به اینكه بازیهای رایانهای دومین مصرف فرهنگی رسانهای در كشور به شمار میروند، تولید محتوای بومی را راهكاری برای مقابله با تاثیر روایتها و محصولات رسانهای غیرایرانی دانست.
محمدصادق دهناوی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای، در با حضور در استودیوی نمایشكاه كتاب رادیو فرهنگ، به تشریح فعالیتهای این بنیاد در زمینه تولید محتوای علمی و دانشی در حوزه بازیهای رایانهای پرداخت. وی با اشاره به اینكه بنیاد ملی بازیهای رایانهای در 10 سال اخیر انتشاراتی را برای حوزه بازیپژوهان و فعالان حوزه آموزش بازیسازی راه اندازی كرده است، افزود: «برابر پیمایشهایی كه صورت گرفته، بیش از 30 میلیون نفر در ایران از بازیهای رایانهای استفاده میكنند و بازیهای رایانهای به عنوان دومین مصرف فرهنگی رسانهای كشور پرمخاطب است.»
دهناوی با تاكید بر اینكه بازیهای رایانهای به عنوان پیشران فرهنگ و تربیت برای كودكان و نوجوانان و یكی از مهمترین مسائل حوزه اوقات فراغت برای سایر اقشار جامعه محسوب میشوند، گفت: «اگر بازیهای ایرانی و نگاه ایرانی به موضوع بازیسازی به عنوان مهمترین ركن تربیت افراد در جامعه آینده مورد توجه قرار نگیرد، جامعه تحت تاثیر روایتها، اخبار و سایر محصولات رسانهای غیرایرانی قرار خواهد گرفت.»
معاون آموزش و پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای با بیان اینكه این بنیاد در بخش آموزش و پژوهش سعی میكند برای دانشگاهها، آموزشگاهها و سایر مراكز فعال در حوزه بازی (چه به عنوان بازیسازی و چه به عنوان مطالعات بازی)، تولید منبع كند، بیان داشت: «امسال هم به لطف خدا با 10 عنوان كتاب در خدمت نمایشگاه كتاب بودیم و الحمدلله استقبال خیلی خوبی از این آثار شد و پنج شش تا از كتابها كلاً تمام شد.»
دهناوی در پایان با اشاره به شعار “بازیهای رایانهای دیدار با آینده بشر”، گفت: «هر چیزی كه امروز شما میبینید، 10 سال پیش در بازیهای رایانهای افراد در دنیا تمرینش كردند.»