رئیس مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: در عین احترامی كه برای كادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما بر این باوریم كه جایگاه و منزلت معلم باید بالاتر از سایر بخش ها باشد.
جبار كوچكی نژاد در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در تذكری با استناد به ماده 149 آئین نامه داخلی مجلس بیان كرد: ما سه ماده از لایحه نظام رتبه بندی معلمان را تصویب كرده و سپس مابقی آن را به كمیسیون آموزش ارجاع دادیم. از كمیسیون آموزش نیز بابت اصلاحات تشكر می كنیم اما تغییراتی كه در لایحه صورت گرفته رتبه بندی معلمان را به سمتی هدایت كرده كه در نهایت مشابه قانون مدیریت خدمات كشوری شده است.
وی در ادامه اظهار كرد: برخی از مواد لایحه نسبت به آنچه كه در كلیات به آن رای دادیم تغییرات زیادی داشته است، در ماده 7 كاملا تعداد قرار گرفتن معلمان در رتبه ها محدود شده است، در حالیكه در هیچ كجا چنین محدودیتی برای قرار گرفتن در رتبه ها وجود ندارد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: این شیوه رتبه بندی انگیزه معلم را می گیرد، رتبه بندی معلمان باید شفاف باشد. این شیوه رتبه بندی حق و حقوق فرهنگیان را پایمال می كند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذكر كوچكی نژاد بیان كرد: تذكر شما در این زمینه وارد نیست. هدف ما از رتبه بندی این بود كه منزلت و جایگاه معلمین را در جامعه اسلامی و در آموزش و پرورش ارتقاء بدهیم. ما در ماده 2 زمانی كه تعاریف و مفاهیم را گنجاندیم تعریف كردیم كه معلم چه كسی است و این رتبه بندی فقط برای معلمان است. ما ضمن احترامی كه برای كادر اداری و خدماتی قائل هستیم اما اعتقاد داریم كه جایگاه و منزلت معلمان باید بالاتر باشد. در ماده 2 كاملا تعاریف مشخص است. به عنوان مثال اگر مدیری 24 ساعت در هفته بر سر كلاس حضور یابد و نقش معلم را ایفا كند، وی نیز به عنوان معلم تلقی شده و شامل رتبه بندی می شود.
منبع: ایسنا