یك عضو كمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: باید به استعلامات كمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مدرك تحصیلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش توجه جدی شود.
محمد وحیدی در جلسه علنی (سهشنبه) مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش بیان كرد: وزارت آموزش و پرورش بیش از 40 درصد از جمعیت جامعه را تحت تاثیر قرار داد و مهمترین دستگاه زیربنایی و تاثیرگذار در آینده كشور است. وزیر آموزش و پرورش فردی است كه میتواند تحول زیربنایی را در كشور ایجاد كند.
وی در ادامه اظهار كرد: وزیر آموزش و پرورش باید با مجلس شورای اسلامی به عنوان مهمترین عنصر تاثیرگذار در قانونگذاری و نظارت همراه باشد. با لابی و وعده نمیتوان وزیر انتخاب كرد.
نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تاكید كرد: گزارشی كه كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص مدرك تحصیلی ایشان ارائه كرده مستند به استعلامات رسمی است و حرف شخصی كسی نیست و ما برای انتخاب یك مدیر مدرسه در آموزش و پرورش چندین شرط در نظر میگیریم، وزیر آموزش و پرورش نیز باید از جنس خانواده فرهنگیان باشد. در فضای مجازی و رسانهای بیش از 20 ابهام نسبت به وزیر پیشنهادی مطرح شده است كه انتظار میرود وزیر به آن پاسخ دهد.
این عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه تاكید كرد: از وزرا انتظار میرود نه تنها در جلسات رای اعتماد بلكه در روزهای مهم دیگر نیز در مجلس شورای اسلامی حضور پیدا كنند. اینكه همه وزرا برای رای اعتماد به یك نفر در صحن حاضر میشوند و از فردا اثری از آنها نیست قابل قبول نیست.
وحیدی اضافه كرد: با كلیگویی نمیتوان كشور را اداره كرد، كمبود نیروی انسانی، نظام رتبهبندی معلمان و وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله مطالبی است كه وزیر پیشنهادی باید در خصوص آنها برنامه داشته باشد. اداره آموزش و پرورش كه یك سازمان بزرگ است به فرد متخصص نیاز دارد.
منبع: ایسنا