جایگاه هنر در طراحی بازی های دیجیتال

گفتگو با دكتر فرزانه شریفی مدیر انستیتو بازی سازی در برنامه هفت اقلیم

1401/11/01
|
09:21

شریفی در رابطه با طراحی بازی های بومی گفت :
افزایش هر روزه كاربران بازی‌های دیجیتال و در اختیار قرار گرفتن مفهوم اصلی و هسته‌ای این موضوع به عنوان ابزار استراتژیك در اختیار دولتمردان به منظور اهداف ایدئولوژیك، از مسائلی است كه به طور جدی مورد توجه كشورهای مختلف قرار گرفته است.بر همین اساس مركز ملی بازی‌سازی در سال 1400 با همكاری مدیر این مركز و دكتر اكبر نصراللهی رئیس دانشكده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مركزی، طی تحقیقات گسترده به تألیف كتابی با عنوان "دیپلماسی بازی‌های دیجیتال" پرداخته است.

دیپلماسی بازی‌های دیجیتال؛ مفهومی است كه تا به حال در دنیا و به خصوص ایران در قالب یك واژه مشخص و مدل نظری بررسی نشده بود، اما اكنون مورد بررسی مطالعاتی بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای قرار گرفته است.

دكتر فرزانه شریفی مدیر انستیتوی ملی بازی‌سازی، در این گفتگو ضمن اشاره به تاریخچه‌ای از حوزه مطالعاتی بازی‌های دیجیتال توضیح داد كه این مطالعات در ایران از سال 1378 و در دنیا از 1950 شروع شده است.
شریفی در ادامه گفت : باید تلاش كنیم كاربران بازی های رایانه ای با آگاهی بازی مورد نظر را انتخاب كنند چرا كه زیر متن بسیاری از این بازی ها ضد دین است لذا ماباید هوشیار باشیم و در این زمینه از روان شناسان مورد نظر بهره جسته و بازی هایی مبتنی بر فرهنگ ایرانی خودمان طراحی و تولید كنیم.

دسترسی سریع