حمایت بنیاد سینمایی از فیلم اولی‌ها نقش واسطه را حذف می‌كند...

یك كارگردان گفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد متخصص حضور دارند كه باعث می‌شود سینماگران از بروكراسی اداری و واسطه‌ برای ساخت اثرشان خارج شوند.

1401/04/21
|
13:02

حسن صیدخانی یكی از كارگردان‌های فیلم سینمایی «مستطیل قرمز» درباره حمایت بنیاد سینمایی فارابی از ساخت فیلم‌های اولگفت: در بنیاد سینمایی فارابی افراد مختصصی حضور دارند كه باعث می‌شود افراد مدعی برای حضور در سینمای بلند داستانی باطیف حرفه‌ای از سینماگران برخورد كنند و از بروكراسی اداری و واسطه‌ای برای ساخت اثرشان خارج شوند. این مسئله باعث می‌شودكه كار فیلمساز جوان راحت‌تر و تعاملش با افراد حرفه‌ای بهتر باشد. ما هنگام ساخت فیلم «مستطیل قرمز» تعامل خوبی با بنیادسینمایی فارابی برقرار كردیم، حتی در مواردی كه دچار مشكل بودیم، به‌ راحتی پیام خود را به آنان منتقل می‌كردیم و آن‌ها نیز به راحتینكات مورد نظرشان را بدون واسطه با ما در میان می‌گذاشتند.

به گفته صیدخانی، حذف واسطه‌گری در دولت جدید، در سازمان سینمایی نیز رخ داد یعنی محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی خوداز اهالی سینما بوده است كه به‌نوعی واسطه‌گری را در تصمیم‌گیری، حذف می‌كند و تعامل با فیلمساز به خوبی پیش می‌رود. از طرفدیگر اینكه مسیر فیلمسازان اول به بنیاد سینمایی فارابی افتاده است، مشخص می‌كند كه راه را به درستی به فیلمساز نشان داده‌اند تاكارش را به درستی پیش ببرد. امیدوارم با این اتفاق سینمای ما به سمت جوان‌گرایی، ورود نسل جدید و ظهور نسلی كه حرفی برای گفتندارد، پیش برود.

كارگردان «رفقای اورژانسی» می‌گوید: امیدوارم حمایت‌های بنیاد سینمایی فارابی تنها از آثار خاص نباشد. درست است كه همه ما دركشور جمهوری اسلامی ایران و چارچوب‌های خاص آن زندگی می‌كنیم و همه فیلمسازان باید قواعد آن را رعایت كنند، اما باید ازفیلمسازانی كه با توجه به ارزش‌های انقلابی به ساخت فیلم‌های اجتماعی می‌پردازند تا مثلا بنیاد خانواده را بررسی كنند نیز حمایتشود چراكه آن فیلمسازان نیز به این كشور، نظام و انقلاب كمك می‌كنند. به‌طور كلی امیدوارم كه همه سلیقه‌ها حمایت شوند و حمایت‌هامختص طیف خاصی نباشد و چتر حمایتی برای همه فیلمسازانی باشد كه دغدغه سینما و انقلاب را دارند.

او در پایان گفت: نسل جدیدی از كارگردانان وارد سینمای ایران شده و جهت خاصی به آن داده‌اند. آثار تولید شده امروزی چه سینمایارزشی كه آرمان خاصی را دنبال می‌كند و چه فیلم‌های مستقل بسیار با سلیقه مخاطب هم‌خوانی دارند و مورد استقبال قرار می‌گیرند. ورود نسل جوان به سینمای ایران خط فكری جدیدی را در سینما معرفی می‌كند و آن را به دور جدید خود وارد كرده است، با این اوصافاگر فیلمسازان قدیمی‌تر خودشان را با مخاطب و فضای امروزی پیش نبرند، قطعا دچار مشكل خواهند شد.

دسترسی سریع