عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تذكری، گفت: امروز شاهد وجود تعارض منافع در ساختار مدیریتی شركت خودروسازی هستیم و مایه بسیاری از عقب ماندگی های این گروه صنعتی، این تعارض منافع و حضور قطعه سازان در هیات مدیره خودروسازی است.
علی خضریان در نشست علنی امروز (یكشنبه، 16 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در تذكری به خصوصی سازی شركت خودروسازی، گفت: همانگونه كه همه بزرگواران مستحضر هستند گروه صنعتی ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروسازی كشور و منطقه با داشتن امكانات سخت افزاری و تولید قریب به یك میلیون دستگاه و اشتغال مستقیم نزدیك به 50 هزار نفر در شركت های اصلی و شركت های تابع یكی از بنگاه های اصلی اقتصادی كشور و تاثیرگذار در صنعت خودرو است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: صنعتی كه خود سهمی نزدیك به 7 درصد از تولید ناخالص كشور را دارد به شرط قرار گرفتن در ریل صحیح و بهره گیری از تمام ظرفیت های زنجیره ارزش نقش پر رنگی در تحقق رشد اقتصادی ایجاد كند.
عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این در حالی است كه امروز شاهد وجود تعارض منافع در ساختار مدیریتی شركت خودروسازی هستیم و مایه بسیاری از عقب ماندگی های این گروه صنعتی، این تعارض منافع و حضور قطعه سازان در هیات مدیره خودروسازی است. این تعارض منافع كه حضور قطعه ساز در هیات مدیره خودرو سازی است اتفاقی است كه ما از آن تحت عنوان لابی ها و جریان های مافیای خودروسازی از آن یاد می كنیم.
وی خطاب به نمایندگان گفت: اگرچه خصوصی سازی دارای اهمیت است و می تواند راه نجات صنعت خودروسازی ما باشد اما سپردن خودروسازها به بانیان وضع موجود یعنی شركت كروز كه امروز این شرایط را ایجاد كرده است حتما به مصلحت كشور نیست، بنده از وزارت صنعت، معدن و تجارت و شورای رقابت درخواست دارم به این واگذاری و شائبه ای كه رخ می دهد به نام خصوصی سازی یا خودروسازی را به مافیای خودروسازها ورود كرده و از آن جلوگیری كنند در غیر این صورت مجلس نسبت به عملكرد وزیر صمت ورود خواهد داشت./
منبع: خبرگزاری خانه ملت