رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در لایحه رتبه بندی معلمان تأكید داریم كه رتبه بندی برای كسانی است كه حكم معلمی داشته و به عنوان معلم بر سر كلاس درس حاضر می شوند.
محمدرضا پورابراهیمی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی لایحه رتبه بندی معلمان در تذكری بیان كرد: هدف از رتبه بندی معلمان ارتقای جایگاه معلم و تعلیم و تربیت است. همان طوری كه رئیس مجلس تأكید كرد در رتبه بندی معلمان، معلم فردی تلقی می شود كه در كلاس درس حضور یافته و كار آموزشی انجام می دهد. فردی كه مسئول آموزش و پرورش است یا دارای حكم معلمی می باشد باید بر سر كلاس درس حضور یابد.
وی در ادامه اظهار كرد: اما براساس قانون، مسئولان آموزش و پرورش به جای 24 ساعت تدریس باید 12 ساعت تدریس در هفته داشته باشند. حال این سوال پیش می آید كه آیا این 12 ساعت مبنای رتبه بندی كامل است یا مدیران و مسئولان آموزشی نیز باید 24 ساعت را پر كنند؟
نماینده مردم كرمان در مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: فردی كه حكم معلمی دارد و كار معلمی نیز انجام می دهد باید رتبه بندی در حق آن اعمال شود. روح حاكم بر رتبه بندی باید ارتقای معلم و كلاس درس باشد.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذكر وی بیان كرد: نكاتی كه شما اشاره كردید درست است و در آیین نامه ای كه دولت تصویب می كند قطعا این موارد دیده می شود. ما در رتبه بندی معلمان یك حرف داریم آن هم این است كه رتبه بندی برای كسانی است كه حكم معلمی داشته و به عنوان معلم شناخته می شوند. جزئیات آیین نامه نیز از سوی دولت مشخص خواهد شد.