روابط عمومی ها در واقع تسهیلگر روابط درونی و بیرونی هر سازمانی هستند و در حوزه انتشارات، وظایف فرهنگی شان سنگینتر و گسترده تر است.
سلطانی مدیر روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی در گفتگو با برنامه هفت اقلیم با موضوع « نقش روابط عمومی در ترویج مطالعه و كتاب» با بیان این مطلب گفت: روابط عمومی، بویژه در حوزه نشر، كانال ارتباطی جامعه با انتشارات است و میتواند نتایج محصولات فرهنگی را از جامعه بازخورد بگیرد.
وی همچنین اطلاع رسانی در خصوص تازه های نشر، دریافت و تحلیل بازخورد جامعه درخصوص محصولات فرهنگی، و تسهیل دسترسی مخاطب به محصولات فرهنگی را از دیگر وظایف روابط عمومی انتشارات برشمرد.
سلطانی همچنین با اشاره نقش اساسی روابط عمومی انتشارات در ارتقای فرهنگی جامعه گفت: بطور كلی روابط عمومی انتشارات، از طریق انعكاس رویدادهای فرهنگی و حضور فعالانه در بده بستانهای فرهنگی و گرم نمودن بازار فرهنگی، میتوانند در رشد فرهنگی جامعه نقش مهمی داشته باشند.