در برنامه صبح به وقت فرهنگ رادیو فرهنگ، مهندس علی بهادری، مدیر ناحیه 3 شركت آب و فاضلاب منطقه سه تهران، به تشریح اقدامات این شركت و راهكارهای مقابله با تنش آبی به ویژه در غرب تهران پرداخت.
بهادری در آغاز با تأكید بر اینكه «مدیریت مصرف به معنای مصرف نكردن نیست بلكه درست و بهجا مصرف كردن است»، گفت: «ما اكنون در پنجمین سال متوالی تنش آبی هستیم و تنها راه عبور از این بحران، مدیریت مصرف است؛ هم از سوی شركتهای آب و فاضلاب و هم شهروندان.»
وی با اشاره به اقدامات شركت آب و فاضلاب منطقه سه افزود:
تشكیل تیمهای بازرسی ویژه برای پایش سازمانها و مراكز اداری و آموزش چهرهبهچهره جهت بهینهسازی مصرف.
قطع انشعابهای غیرمجاز، از جمله در كارواشهایی كه از آب شرب استفاده میكنند.
همكاری با شهرداریها برای شناسایی و برخورد با انشعابات غیرمجاز در فضای سبز و بوستانها.
بهادری در پاسخ به پرسشی درباره تماسهای مردمی در خصوص تركیدگی لولهها و آبگرفتگی معابر گفت: «بخش مهمی از گزارشهای ما از طریق شهروندان و سامانه 122 دریافت میشود. البته برخی آبزدگیها مربوط به تاسیسات شهرداری است و شهروندان باید با شماره 137 تماس بگیرند. در عین حال، ما با دستگاههای پایش آنلاین و پیمایشهای دورهای نیز بهطور مستمر نشتیها را شناسایی و رفع میكنیم.»
وی با تأكید بر ضرورت مدیریت واحد شهری اظهار داشت: «اگر در موضوع مهمی همچون آب، هماهنگی بیشتری میان دستگاهها و سامانههای ارتباطی ایجاد شود، قطعاً سرعت رسیدگی افزایش خواهد یافت و از سردرگمی شهروندان نیز جلوگیری میشود.»
مدیر ناحیه سه آبفای تهران در پایان ضمن قدردانی از همراهی مردم گفت: «امیدواریم با همكاری بیشتر شهرداریها و رعایت اصول مدیریت مصرف توسط شهروندان، بتوانیم از این شرایط حساس عبور كنیم و آب را برای نسلهای آینده حفظ كنیم.»