فیلم «ملاقات خصوصی» به كارگردانی «امید شمس» ازجمله فیلم اولیهایی است كه توانسته است به جشنواره فیلم فجر چهلم راه پیدا كند.
«ملاقات خصوصی» روایتگر یك رابطه عاشقانه در متن زندان و بیرون از آن است. پروانه در محلهای در حومه شهر تهران صاحب یك عطاری است و پدرش در زندان است و به همین دلیل مجبور میشود با فرهاد، همبندی پدرش برای برخی امور ارتباط داشته باشد و ...
احسان طهماسبی، منتقد سینما، در گفتگو با برنامه «سینما فرهنگ» گفت: رعایت حدود و تعادل، نقطه قوت «ملاقات خصوصی» است.
وی همچنین «ملاقات خصوصی» را از بهترین فیلم اولی های سالهای اخیر دانست و گفت: ملاقات خصوصی از نظر كارگردانی جز فیلمهای خوب و درجه یك است و رعایت حدود و تعادل در پرداختن به مباحث و مضامین و مولفه های مورد نظر كارگردان را میتوان از نقاط قوت و عامل موفقیت فیلم دانست.
وی همچنین «ملاقات خصوصی» را از نظر فنی و زیبایی شناسی فیلمی قابل توجه دانست و افزود: كارگردان در این فیلم با پرهیز از به تصویركشیدن غرامت و بدبختی طبقه فرودست، می كوشد نمایش فقر و مشكلات طبقه پایین در فیلم غلوامیز نباشد و درواقع بستر و بهانه ای مناسب در جهت پیشبرد فیلم باشد.
وی با اشاره به فیلمهایی چون «شنای پروانه» و «میخواهم زنده بمانم» و ... در تاریخ سینمای ایران كه با موضوع زندان درارتباط است گفت: در ملاقات خصوصی تصویری نو (داستانی عاشقانه از زندان) از چنین موضوعی ارائه میشود.
وی همچنین شروع جذاب و بحث برانگیز ارتباط تلفنی در زندان، ظرافتها و زیبایی شناسی تصویری و نیز بازی خوب بازیگران را از دیگر نقاط قوت فیلم برشمرد.