شروعِ فعالیت چند روزه "رادیو كتاب" همراه با نخستین نمایشگاه مجازی كتاب

رادیو كتاب از فردا فعالیت خود را در حالی آغاز می‌كند كه به تعبیر مدیر رادیو فرهنگ تا 6 بهمن‌ ماه در كنار غرفه‌داران و ناشران برای معرفی كتاب‌ها خواهد بود.

1399/11/01
|
11:05

رادیو كتاب عنوان برنامه‌ای از رادیو فرهنگ است كه با آغاز نخستین نمایشگاه مجازی كتاب ، مهمترین رخداد فرهنگی این حوزه را گزارش می‌كند. در برنامه «رادیو كتاب» كه هر روز از ساعت 17 تا 19 با ناشران و نویسندگان گفت‌وگو می‌كنند،مخاطبان این برنامه را در اقصی نقاط ایران از تازه‌های نشر كتاب آگاه می‌سازند.
انعكاس فعالیت بخش‌های اصلی و جنبی نخستین نمایشگاه مجازی كتاب،گفتگو با نویسندگان و ناشران خارجی و‌ داخلی، ناشران كودك، ناشران دانشگاهی، نمایندگان صنوف كتاب محورهای محتوایی برنامه «رادیو‌كتاب» است.
رادیو كتاب همراهی تمام قد رادیو فرهنگ با نخستین نمایشگاه مجازی كتاب برای خدمت به اهالی كتاب و فرهنگ سراسر كشور است كه از اول بهمن تا ششم بهمن هر روز پخش می‌شود.
گ
علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ در این باره گفت: رادیو فرهنگ در برنامه‌های مختلف به حوزه كتاب توجه دارد به ویژه در گروه كتاب این شبكه رادیویی در معرفی نویسندگان، كتاب ها ‌و ناشران اهتمام داریم. در این گروه برنامه‌سازی شكل‌های مختلفی برای ترویج كتاب و كتابخوانی در قالب برنامه‌های رادیویی درنظر گرفته‌ایم كه نقد و بررسی كتاب، پوشش رسانه‌ای اخبار مربوط به كتاب و كتابخوانی از جمله كودك و نوجوان، بزرگسالان و دانشگاهیان و حوزویان، معرفی مروجان كتاب، مسابقه كتابستان از جمله آن‌ها است.

وی اعلام كرد: با توجه به شیوع كرونا و عدم امكان برگزاری نمایشگاه كتاب تهران امسال برای نخستین بار این نمایشگاه مجازی و در سطح وسیع‌تر یعنی كل كشور برگزار می‌شود و رادیو فرهنگ نیز چون گذشته برای ترویج فرهنگ كتابخوانی این رویداد بزرگ فرهنگی را حمایت رسانه‌ای می‌كند.

مهدی دادجو سرپرست گروه كتاب رادیو فرهنگ اعلام كرد: رادیو رسانه‌ای ارزان و در دسترس همگان است و بسیاری از افرادی كه با فضای مجازی بیگانه‌اند و در شرایط خاص دسترسی به رسانه‌ها را ندارند رادیو گوش می‌كنند، رادیو فرهنگ سامانه تلفنی خانه كتاب را برای افرادی كه دسترسی به اینترنت با فضای مجازی جهت خرید كتاب ندارند درنظر گرفته و اطلاع رسانی می‌كند تا قشر وسیعی از مخاطبان با هر سطح دسترسی بتوانند از نمایشگاه كتاب استفاده كنند.
وی افزود: گفت‌و‌گو با غرفه داران، ناشران، معرفی كتاب‌ها، شیوه‌های خرید و ارسال، پیگیری دغدغه‌ها و دیدگاه‌های اهالی كتاب، اطلاع‌رسانی‌ها و مصاحبه‌های اختصاصی مسئولان و دست‌اندركاران حوزه چاپ و نشر كتاب از دیگر بخش‌های مورد‌توجه در رادیو كتاب است.

دسترسی سریع