رشد تولید بازی رایانه‌ای با سرعت فرهنگ و سواد بازی همخوانی ندارد/ پیوست فرهنگی حلقه مققوده بازی های ایرانی

كارشناس تولید بازی‌های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، در رادیو فرهنگ حركت آرام در فرهنگسازی برای بازی رایانه ای و سواد رسانه ای را یكی ااز چالش های جامعه در مواجهه با این نوع بازی ها برشمرد.

1402/10/09
|
07:38

سید محمد علی حمیدی، كارشناس تولید بازی‌های كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، دربرنامه « رهنمون» رادیو فرهنگ گفت: تولید و توسعه بازی های رایانه‌ای سرعت زیادی دارد، اما سرعت فرهنگ و سواد رسانه‌ای بسیار كند است.
وی ادامه داد: ما در این خصوص ضعف داریم و باید در جهت "تولید محتوا" و كمك به "بالا رفتن سواد رسانه‌ای" كار كنیم.
حمیدی با اشاره به همكاری "كانون" با "بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای" گفت: بخش تولید محتوا در كنار بنیاد در برگزاری كلاس‌های آموزشی، كارگاه‌ها و دوره‌های آموزش "سواد رسانه‌ای" فعالیت می‌دارد، و در برگزاری رویدادها و جشنواره‌های این زمینه نیز می‌كوشیم كه بازی‌سازهای جوان و مستعد را شناسایی و حمایت كنیم.
این كارشناس تولید بازی بر ضرورت پیوست‌های فرهنگی برای بازی‌های رایانه‌ای گفت: در تولیدات خارجی، بحث پیوست‌های فرهنگی لحاظ می‌شود؛ مثلاً برای شخصیت‌های بازی، فیلم، انیمیشن، لگو، و كتاب تولید می‌شود، ولی تولیدات ما در این زمینه حلقه مفقوده دارد، كه باید جبران شود.

دسترسی سریع