نگاهی به بازارپردازی فرهنگی از محرم در «رهنمون» رادیو فرهنگ

برنامه « رهنمون» امروز چهارشنبه 4 مرداد با طرح این سوال كه آیا از مناسك محرم در عرصه های بازارپردازی فرهنگی بهره برداری می شود؟ از رادیوفرهنگ پخش می شود.

1402/05/04
|
10:59

در این برنامه حمیدرضا ولیان به عنوان كارشناس مجری با كارشناسان مختلف این حوزه درباره حوه بهره برداری از مناسك محرم در عرصه های بازار پردازی فرهنگی گفتگو می كند
جلال الدین صفایی تولید كننده محصولات آیینی و مذهبی ‌و دكتر محمد امین بهزاد نسب، پژوهشگر سیاست گذاری فرهنگی و استاد دانشگاه امام حسین در « رهنمون» این هفته به بحث درباره چگونگی بازارپردازی فرهنگی از محرم در می پردازند.
فرهنگستان ادب و زبان فارسی عبارت Cultural Merchandising را به عبارت بازارپردازی فرهنگی برگردان كرده كه به مفهوم زنجیره‌ای از محصولات فرهنگی با محوریت شخصیت یا مفهوم فرهنگی است.
محصول فرهنگی تك ساحتی نیست و‌ اثر بخشی های متفاوتی نیز دارد و شخصیت های واقعه عاشورا و داستان آنها ظرفیت بالایی در بازارپردازی فرهنگی دارند .
در بازارپردازی فرهنگی، یك شخصیت بر اساس محصول محوری، ویژگی‌هایی دارد می تواند در شقوق مختلف حوزه صنایع فرهنگی باز طراحی شود،
پر این برنامه پیرامون فرصت های فرهنگی محرم ، رابطه محرم با بازاربردازی فرهنگی، شیوه های بهره برداری فرهنگی از مناسك محرم در بازارپردازی فرهنگی ‌و نقش فعالان فرهنگی در بازارپردازی فرهنگی مناسك محرم، همچنین نقش دستگاه های فرهنگی خصوصا شورای عالی انقلاب فرهنگی در سیاستگذاری و ساماندهی بازارپردازی فرهنگی برای بهره برداری از مناسك محرم صحبت می شود.
برنامه «رهنمون»را به تهیه كنندگی مریم مقدسی چهارشنیه ها ساعت 10،30 از رادیوفرهنگ بشنوید این برنامه از پایگاه ایرانصدا و رادیوفرهنگ پخش تصویری دارد.

دسترسی سریع