گفتگو با دكتر حسن خجسته استاد دانشگاه و مدرس رشته رادیو در برنامه كتاب فرهنگ
خجسته در این برنامه گفت :
دغدغه ی من همیشه در رابطه با رادیو بررسی نسبت آن با جامعه بوده است.خجسته در ادامه گفت : مردم همیشه از رادیو با نام رسانه ی دوست یاد می كنند.چرا كه رادیو همیشه حتی در سخت ترین شرایط هم در دسترس مردم بوده و تولید اطلاعات كرده است.وقتی در سال 1319 رادیو به ایران آمد، تا سالهای سال تنها رسانه دولتی بود. در آن زمان رادیو به عنوان تنها تفریح در كنار كسب اطلاعات، اخبار و... برای مردم كشورمان مطرح بود؛ تا جایی كه بسیاری با رادیو زندگی میكردند. تا حوالی سالهای 65 و 66، رادیو به عنوان رسانه بلامنازع در كشورمان وجود داشت و به فعالیت خود ادامه میداد. اما از سالهای 67 به بعد، رسانههای دیگری در این عرصه مطرح شدند كه این خود باعث كاهش مخاطبان رادیو شد.ما دو استراتژی اساسی برای خودمان تعریف كردهایم؛ یكی از آنها حفظ مخاطب قبلی و كسب مخاطب جدید است و دیگری به روز كردن مخاطب. به همین دلیل نیز شروع به خانه تكانی در شبكهها كردهایم و تغییرات زیادی را در آن انجام دادهایم این تغییرات ممكن است مبتنی بر حذف نیروها، جابهجایی نیروها از شبكهای به شبكه دیگر یا دیگر برنامههای موجود باشد.
خجشته در پایان گفت :
رفاقت با رادیو می تواند در جهت اندیشمندتر شدن جامعه نقشی مؤثر داشته و به رشد آن كمك كند.