گفتگو با دكتر رفاهی مدیر كل ارتباطات قوه قضاییه در برنامه پویش رادیو فرهنگ
دكتر برنامه در این برنامه گفت:
در حال حاضر روند پرونده های قضایی نسبت به گذشته سرعت بهتری داشته و با حضور مشاوران قضایی شرایط بهتری را سپری می كنند. او. در ادامه گفت مسئولین قضایی هفته ای یك بار ملاقات مردمی دارند كه همین مسئله می تواند چاره ساز باشد. او در ادامه گفت : این اتفاق خوبیست كه مردم می توانند از آن بهره ببرند.قاضیان چنانچه هر در خواستی از ریاست قوهقضاییه یا مسئولان عالی قضایی از جمله دیدار و ملاقات مردمی دارند، ضمن خودداری از مراجعه حضوری و ارسال درخواست از طریق پست، می توانند تنها از طریق تارنمای www.same.eadl.ir اقدام كنند.
علی اصغر رفاهی ، اظهار كرد: اداره كل ارتباطات مردمی قوهقضاییه همواره تسریع در رفع مشكلات مردم و رسیدگی لازم جهت به نتیجه رسیدن دغدغههای آنها را مدنظر دارد در همین راستا متقاضیان می توانند به منظور هدفمندی و هوشمندسازی اقدامات قضایی در طرح تحول و تعالی قوهقضاییه، صرفه جویی در وقت، جلوگیری از تحمیل هزینههای اضافی و سرعت و دقت در انجام اقدامات، با مراجعه به تارنمای www.same.eadl.ir درخواست های خود را ارسال كنند.
در آذرماه سال 1401 تعداد 3 هزارو 720 نفر به صورت حضوری به مركز ارتباطات مردمی قوه قضاییه مراجعه كرده اند كه برای این تعداد مشاوره حضوری صورت گرفته و موارد لازم به مراجع قضایی منعكس شده است همچنین میانگین زمان انتظار برای مكالمه با مشاور به صورت حضوری در این ماه 12 دقیقه بوده است.
یكی از سیاست های قوه قضاییه ارتباط مستقیم و بدون واسطه با مردم و تكریم ارباب رجوع است و جدی تر از گذشته استماع بدون واسطه مشكلات حقوقی و قضایی مراجعان، در دستور كار قوه قضاییه قرار گرفته و مسئولان این دستگاه، تلاش میكنند در جهت رفع مشكلات مردم با فوریت اقداماتی را انجام دهند.
پاسخگویی به درخواستهای مردم از عمدهترین وظایف مسئولان قضایی محسوب میشود و توجه به خواستههای مشروع و به حق مردم و ارتباط مستقیم با آنان و ارائه پاسخ موثر به سوالات آنها همواره مورد تاكید است.