امیرآقایی در برنامه " در مسیر پیشرفت" رادیو فرهنگ، با اشاره به تاكید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت پیوست فرهنگی برای طرح ها و تولیدات بومی گفت: همه طرح ها و تولیدات داخلی ازجمله بازی های رایانه ای نیازمند پیوست و ضمیمه فرهنگی است.
دبیر قرارگاه فرهنگی صنایع فرهنگی شورای فرهنگ عمومی كشور همچنین دلیل استقبال كم از بازیهای داخلی و بومی را نبود پیوسته فرهنگی دانست و گفت: متاسفانه حتی برخی بازیها كه در رده كودك و نوجوان موفق می شوند و مورد استقبال قرار می گیرند، بعدها به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی مخاطبانش را از دست می دهد.
وی همچنین با اشاره به اهمیت بازار و سرمایهگذاری در حوزه بازی های دیجیتالی گفت: متاسفانه رویكرد اقتصاد دیجیتال، واسطهها و مجموعههای در اختیار قرار دهنده بازی ها، دچار چالش است، و دنبال مصرف هر چی بیشتر مخاطب اند؛ یعنی بازارسازی دچار چالش است؛ و در واقع در تولید و عرضه بازی های ویدیویی به خاطر "چند بعدی بودن"، نهادها و مجموعههای مختلف و متعددی در گیرنده از ایده پرداز و نویسنده و كارگردان و سرمایهگذار گرفته، تا ارائه دهند اینترنت و پهنای باند و... كه همگی باید با هماهنگی و ضوابط و قوانین تسهیلگر به سمت توسعه این حوزه حركت كنند.
وی همچنین گسترش سواد رسانهای، و ایجاد انگیزه برای تولید پیوستهای فرهنگی را از راهكارهای گسترش بازی های بومی و داخلی برشمرد و گفت: ما در پی ایجاد پیوستهای فرهنگی برای بازی های ویدیویی و دیجیتالی هستیم، و میكوشیم زنجیره محصولات فرهنگی را به وجود آوریم تا محصولات بتوانند مخاطب وفادار داشته باشند.